Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A lelki egészség biztosítása

2009.01.16

A megfelelő lelki egészség kritériumai

 

1.Széleskörű én-tudat:önmagunk háttérbe szorításának a képessége magasabbrendű ügyek (család,társadalom) érdekében.

2.Érzelmi kapcsolatokra való képesség:empátia és tolerancia.       

3.Érzelmi biztonság,önmagunk elfogadása:az ilyen ember elviseli a zavaró,vagy gátló eseményeket,elfogadja saját tökéletlenségét.Elfo gadja önmagát olyannak amilyen.                                                               

4.Realista szemlélet,problémamegoldó képesség:olyannak látja a dolgokat amilyenek azok valójában és nem olyannak amilyennek látni szeretné.                                                                                                    

5.Az érett személyiség képes arra,hogy önmagát kivülről szemlélje. Ez teszi lehetővé,az önismeretet,az önkritikát,a humorérzéket a saját kis ügyeinkkel kapcsolatban.A humor az embernek az a képessége,hogy nevessen azokon a dolgokon,amelyeket értékel (önmagát is beleértve) és mégis tovább dédelgesse azokat.              

6.Egészséges életfilozófia:olyan értékrend ,amely megadja számára az életét értelmessé tevő irányt,tárgyat és célt.

 

Építő gondolatok a lelki egészség megőrzéséhez

 

1.Éljük meg a napjainkat teljes értékűen.Éljünk a mában.Felejtsük el a tegnapot és ne gondoljunk a holnapra.Az életet élni kell minden napjában és minden órájában.                                                                     

2.Hagyjuk abba az idegeskedést ,mielőtt tönkre megyünk bele.A nagy számok törvénye alapján az aggodalmaink 99 %-a nem fog bekövetkezni.                                                                                                   3.Gondolataink legyenek békések,bátrak,egészségesek és bizako dók,mert életünk olyan amilyenné gondolataink teszik.         

4.Tartsuk számon a jót és ne a bajainkat.                                                

5.Ne utánozzunk másokat. Légy önmagad.Az irigység  tudatlanság az utánzás öngyilkosság.                                                                            

6.Legyünk optimisták.                                                                                    7.Feledkezzünk el saját boldogtalanságunkról-igyekezzünk másoknak egy kis boldogságot szerezni.  Ha jó vagy másokhoz ,magadhoz vagy a legjobb.A boldogság fertőz ha adunk mi is kapunkAz önzés okozza a félelmet a szorongást,a melankóliát.                                                                                                      8.Neidegeskedjünk ha  bírálnak .A  méltatlan   bírálat    álruhába bujtatott bók.Azt jeleti,hogy írígyek és féltékenyek rád.                       

9.A bosszúállás megbosszulja magát.Többet ártunk vele magunk nak mint ellenségünknek.Ha gyülöljük ellenségeinket hatalmat adunk nekik magunk fölött:hatalmukba kerül az álmunk,az étvágyunk,a vérnyomásunk,a vércukrunk,az egészségünk,a boldogságunk .                                                                                                              10.Neaggasszon a hálátlanság.A hála nem mindég emberi kategória,gondos nevelés gyümölcse,ami sokak életéből hiányzik.          

11.Mosolyogj és nevess.Nincs a világon se jó se rossz.A gondolko dás teszi azzá.A legtöbb ember annyira boldog amennyire  boldog akar lenni.

 

A MOSOLY

 

A mosoly nem kerül semmibe.

 

Gazdaggá teszi azokat akik kapják,s nem lesznek szegények azok, akik adják.

 

Tartama néhány pillanat,de szinte egy örökkévalóságon át kell készülni rá.

 

Senki sem olyan gazdag,hogy megvehetné,senki sem olyan szegény ,hogy ne érdemelné meg.

 

A mosoly pihenteti a fáradtat,felbátorítja a félénket.

 

Nem lehet sem megvásárolni sem kölcsönadni,se ellopni,mert az olyan valami,aminek akkor van értéke ha adják.

 

Ha találkozol valakivel aki nem tud többé mosolyogni ,légy nagylelkű:ajándékozd meg mosolyoddal,mert senkinek sem olyan fontos mint éppen annak,aki nem képes mosolyát másnak adni.

 

(René Remarcle)